Ιούνιος 2022

1 Machinal I Νέα Σκηνή ΘΟΚ 

τετ 20:30 (105’) 

 

Το Machinal, ένα από τα πιο σημαντικότερα έργα της σύγχρονης αμερικανικής δραματουργίας, γραμμένο από μια ιδιαίτερα αιχμηρή φωνή της, τη Sophie Treadwell, εστιάζει στη γυναικεία ταυτότητα, στις κρίσιμες στιγμές της πάλης της για την αντιμετώπιση του βάρους των πολλαπλών κοινωνικών της ρόλων, στην καταπίεση που υφίσταται τόσο στο οικογενειακό όσο και στο εργασιακό της περιβάλλον, μα και στις επιθυμίες της, σε ό,τι λαχταρά και παραμένει θαμμένο μέσα στην τύρβη της καθημερινότητας. Η σκηνοθέτις Αύρα Σιδηροπούλου και οι συνεργάτες της αναμετρώνται με το εξπρεσιονιστικό ύφος του έργου για να πλάσουν επί σκηνής με λόγο, ήχο και εικόνες τη διαδρομή αυτής της γυναίκας προς τη διεκδίκηση της προσωπικής της ελευθερίας. 

 

Με αγγλικούς και τουρκικούς υπέρτιτλους.  

 

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας  

Σκηνοθεσία: Αύρα Σιδηροπούλου 

Σκηνικά: Γιώργος Τενέντες 

Κοστούμια: Λύδια Μανδρίδου 

Μουσική: Βάνιας Απέργης  

Κίνηση: Παναγιώτης Τοφή 

Video Art: Άρτεμις Τζάβρα-Bulloch 

Σχεδιασμός φωτισμών: Σταύρος Τάρταρης 

Βοηθός σκηνοθέτιδας: Μαρία Χατζηστυλλή 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μηνά 

 

Παίζουν: Γιώργος Αναγιωτός, Φώτης Αποστολίδης, Χριστίνα Κωνσταντίνου, Πάνος Μακρής, Τζωρτζίνα Τάτση, Κωνσταντίνος Τσίτσιος, Μήδεια Χάννα, Μυρσίνη Χριστοδούλου  

 

Εισιτήρια: €12/6 

01_Machinal-7N4B3225©Π. Μηνά.jpg

3 Beytna* Ι OMAR RAJEH | MAQAMAT  

παρ 20:30 (75’) 

 

Έναρξη στο  Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού Κύπρου 2022 κάνει ο γνωστός χορογράφος Omar Rajeh από τον Λίβανο. Τέσσερις χορογράφοι και τέσσερις μουσικοί από τον Λίβανο, την Ιαπωνία, την Παλαιστίνη, το Βέλγιο και το Τόγκο συμπράττουν επί σκηνής γύρω από ένα φαγοπότι. Προέρχονται από διαφορετικές ηπείρους, χώρες και πολιτισμούς. Έχουν διαφορετικά καλλιτεχνικά βιώματα και ιδέες. Αυτό που τους ενώνει, είναι το επάγγελμά τους. Συζητάνε, πίνουν, γελάνε, χορεύουν και τρώνε μαζί. Η απλότητα αυτής της συνάντησης αποτελεί εναρκτήριο έναυσμα για μία πιο σύνθετη χορογραφική και εννοιολογική δομή. Το έργο Beytna είναι μία απλή πρόσκληση στο σπίτι του άλλου: υγεία, ευτυχία, απόλαυση, συμπόνια και φιλία αποτελούν ορισμένες από τις θεματικές του έργου. Μία πρόσκληση στο επάγγελμα του καλλιτέχνη και τη χορογραφική δημιουργία, καθώς και στις φόρμες και τις συνθήκες του παρελθόντος. 

Ιδέα και χορογραφία: Omar Rajeh  

Χορογράφοι: Koen Augustijnen, Omar Rajeh, Anani Sanouvi, Moonsuk Choi  

Μουσική σύνθεση: Ziad Ahmadie, Youssef Hbeisch, Samir Nasr Eddine, Oussama Abdel Fattah Περφόρμερ: Koen Augustijnen, Ziad Ahmadie, May Bou Matar, Moonsuk Choi, Youssef Hbeisch, Samir Nasr Eddine, Omar Rajeh, Oussama Abdel Fattah, Anani Sanouvi  

Κρουστά: Youssef Hbeisch  

Φωνή: Nohad Rajeh  

Σκηνικά & κοστούμια: Mia Habis  

Τεχνικός διευθυντής: Christian Francois  

Ηχοληψία: Jean-Christophe Batut  

Σχεδιασμός φωτισμού: Victor Duran Manzano  

Γραφικός σχεδιασμός & animation: Joe Elias/Nimslabs 

Φωτογραφία: D.Matvejev | Jean Philipse 

 

Εισιτήρια: € 8 

3.6Beytna_photo by_Ibrahim Dirani-8.JPG

5 Animale* Ι FRANCESCA FOSCARINI  
κυρ 20:30 (40’) 

Το σόλο κομμάτι Animale από την Ιταλία (βραβείο Danza&Danza 2018) έκανε πρεμιέρα στην Μπιενάλε Βενετίας το 2018 και είναι εμπνευσμένο από το έργο του ζωγράφου Antonio Ligabue και το εξαίρετο όραμά του για τον φυσικό κόσμο. Το έργο φέρνει επί σκηνής, μέσα από τα λόγια του John Berger, μία τρομακτικά αδιάφορη φύση, φτιαγμένη από ενέργεια και αντιπαράθεση, η οποία υπάρχει χωρίς να υπόσχεται τίποτα. Όπου πρωταρχική ανάγκη της ζωής είναι το καταφύγιο. Όπου προέχει η έκκληση για προστασία. Όπου το πρώτο σημάδι της ζωής είναι ο πόνος. Σε αυτό το σκληρό πλαίσιο, συναντάει κανείς την ομορφιά. Και η ανακάλυψη αυτή θα είναι αιφνίδια και απρόβλεπτη. «Η Francesca Foscarini δημιούργησε με το Animale, ένα μικρό χορογραφικό αριστούργημα. Με τη βοήθεια του Γάλλου χορευτή, συνθέτει έναν ισχυρό χάρτη από σημεία, τόσο σωματικά όσο και ποιητικά, αναδεικνύοντας κόσμους ανθρώπινους, αλλά και ζωικούς («η φύση είναι τρομακτικά αδιάφορη» όπως άλλωστε αναφέρει ο John Berger), σε μία αέναη συμβιωτική μεταμόρφωση, και σε μία προσπάθεια να κατανοήσει καλύτερα τον ζωικό κόσμο». Giuseppe Distefano, Artribune 

Χορογραφία: Francesca Foscarini,  Δραματουργία: Cosimo Lopalco  

Περφόρμερ: Romain Guion  

 

Εισιτήρια: € 8  

5.6 ph Riccardo Panozzo2.jpg

6 LANDSCAPE* Ι ΕΛΕΝΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ 16+  

δευ 20:30 (50’) 

 

Σε αυτή τη σόλο παράστασή της, η Έλενα Αντωνίου, θέτει αναπολογητικά τον εαυτό της στην ανάδειξη του προσωπικού βιώματος σαν ένα συλλογικό τοπίο. Υπερεκθέτει το θηλυκό σώμα με απόλαυση και εξαντλεί το όριο της θεαματικότητας προσκαλώντας με επιτήδευση το βλέμμα των θεατών.

 

Στη σόλο περφόρμανς LANDSCAPE, η Αντωνίου δημιουργεί τον χώρο στο πολιτικό σώμα να υπάρξει ως βαθιά τραυματισμένο, αλλά και ελεύθερα σεξουαλικό. 

 

Ιδέα, χορογραφία και ερμηνεία: Έλενα Αντωνίου 

Μουσική, ηχητικός σχεδιασμός: Σταύρος Γασπαράτος  

Art Direction: Χρήστος Κυριακίδης  

Δραματουργία: Οδυσσέας Ι. Κωνσταντίνου  

Σχεδιασμός φωτισμού: Βασίλης Πετεινάρης  

Φωτογραφία: Στέλιος Καλλινίκου 

Γραφικά: Νίκος Στέφου  

Prοject coordinator: Λουκία Βασιλείου 

 

Εισιτήρια: € 8  

6.6 28 jan22-108 landscape.JPG

8 Romeo, Romeo, Romeo* | JOSHUA MONTEN  

Επί Σκηνής τετ 20:30 (60’) 

Ο χορός είναι τελετουργικό ζευγάρωμα. Ακόμη και σήμερα, στην εποχή των εφαρμογών γνωριμιών, ο χορός εξακολουθεί να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο πόσοι από εμάς καταφέρνουν να βρουν το ταίρι τους. Το κομμάτι από την Ελβετία για τέσσερις Ρωμαίους (τον έναν από τους οποίους υποδύεται γυναίκα) εξερευνά την ιδέα του χορού ως ενδόμυχης και πολύ προσωπικής μορφής φλερτ. Ο θεατής ταυτίζεται με τον ρόλο της Ιουλιέτας και γίνεται μάρτυρας του αγώνα που δίνει ένας χορευτής προκειμένου να εντυπωσιάσει: δεξιοτεχνία, γοητεία, σωματική δύναμη και, ενίοτε, γυμνή απόγνωση. 

Χορογραφία: Joshua Monten 

Περφόρμερ: Léna Bagutti, David Pallant, Κωνσταντίνος Κρανιδιώτης, Jack Wignall  

Φωτισμοί: Luz González 

 

Εισιτήρια: € 8  

8.6 elbow blue (photo Christian Glaus) 548A2463.jpg

10 Q&A* Ι RACHEL ERDOS  

Επί Σκηνής  παρ 20:30 (50’) 

 

Θα ήθελες να ήσουν διάσημος; 

Πότε ήταν η τελευταία φορά που τραγούδησες στον εαυτό σου; 

Ποια είναι η πιο φρικτή ανάμνησή σου; 

Πόσο στοργική είναι η οικογένειά σου; 

4 χορευτές, 36 ερωτήσεις. 

 

Το έργο Q&A από το Ισραήλ, κάτι ανάμεσα σε talk show και κυριακάτικη εξομολόγηση, αποκαλύπτει ενδόμυχες στιγμές από τις ζωές των χορευτών και δημιουργεί μία συμμετοχική, παρά παραδοσιακή περφόρμανς. Σε τελική ανάλυση, όλοι ψάχνουμε τη σύνδεση με τον άλλον, και αυτή η διεργασία προσφέρει μία ευκαιρία να καταρρίψουμε τα εμπόδια και τους φραγμούς μας από τους άλλους. 

 

Χορογραφία: Rachel Erdos 

Περφόρμερ: Matan David, Tomer Giat, Shay Haramaty, Ori Lenkinski 

 

Εισιτήρια: € 8  

10.6 Q&A publicity image1.jpg

12 Layaz* Ι EDITTA BRAUN COMPANY 

κυρ 20:30 (50’) 

 

Πώς μπορεί μία νεαρή γυναίκα να βρει τον εαυτό της κάτω από τα πολλαπλά προστατευτικά στρώματα που την περιβάλλουν;

 

Ένα έργο από την Αυστρία για την ταυτότητα, την ελευθερία, για τον «άλλον» που είναι ένα με εμάς, για την πολυπλοκότητα της γυναικείας φύσης μέσα από τα διαγενεακά και πολιτισμικά σύνορα. 

  

Χορογραφία: Editta Braun 

Περφόρμερ: Cat Jimenez, Editta Braun 

Μουσική σύνθεση: Thierry Zaboitzeff 

 

Εισιτήρια: € 8 

12.6 ebc_Layaz-Could-(c)Bettina Frenze-0693 .jpg

15  45* Ι POLISH DANCE THEATRE  

τετ 20:30 (45’) 

 

Το έργο 45 διηγείται την ιστορία νεαρών χορευτών, οι οποίοι συζητούν -σε μία συμβολική διάσταση- για τη συλλογικότητα και την ομαδική εργασία, καθώς και για την κοινή, συνειδητή απόφασή τους να επιλέξουν την τέχνη ως τρόπο ζωής. Επιθυμώντας να αναδείξουν την υφιστάμενη μορφή του παλαιότερου χοροθεάτρου της Πολωνίας, οι δημιουργοί συνθέτουν ένα έργο που υπερβαίνει την παραδοσιακή μορφή ταύτισης χορογράφου-συνθέτη.

 

Ευρύτερη θεματική της περφόρμανς αποτελεί το ταξίδι: ως σημείο στο θέατρο, ως έρευνα, ως χορογραφική σύνθεση και ως μία διαδραστική πρόσκληση για τον θεατή σε μία τοποειδική επιτέλεση. 

 

Μία συνδιοργάνωση του Ινστιτούτου Μουσικής και Χορού, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Choreographic Commissions 2019». 

 

Χορογράφος: Jacek Przybyłowicz 

Περφόρμερ: Evelyn Blue, Kacper Bożek, Julia Hałka, Agnieszka Jachym, Patryk Jarczok, Jerzy Kaźmierczak, Zbigniew Kocięba, Katarzyna Kulmińska, Dominik Kupka, Daniel Michna, Katarzyna Rzetelska, Sandra Szatan, Emily Wong-Adryańczyk 

 

Εισιτήρια: € 8  

15.6.JPG

19  ΣΑΚΡΑ Ι ΑΛΕΞΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ  

Επί Σκηνής  κυρ 15:00 20:30 (50‘)  18+  

 

Στο νέο του έργο, ο Αλέξης Βασίλειου συνεχίζει την έρευνα που ξεκίνησε το 2020 με τη δημιουργία της ταινίας μικρού μήκους με τίτλο ΕΓΚΑΤΑ, επιχειρώντας αυτή τη φορά να προσεγγίσει και να προτείνει μέσα από τη μορφή της σκηνικής αναπαράστασης, «αφηγήσεις» που αφορούν στις καταβολές της γλώσσας, των συναισθημάτων και της ανθρώπινης εμπειρίας. Στο έργο ΣΑΚΡΑ οι επτά ερμηνευτές βρίσκονται σε μια συνεχή προσπάθεια να ενεργοποιήσουν τις βασικές λειτουργίες της αναπνοής, της παραγωγής ήχων και των μηχανισμών της κίνησης.  

 

Ιδέα/Σκηνοθεσία/Χορογραφία: Αλέξης Βασιλείου (σε συνεργασία με τους ερμηνευτές), Δραματουργική επεξεργασία: Λουίζα Παπαλoϊζου 

Σχεδιασμός φωτισμού: Βασίλης Πετεινάρης 

Σχεδιασμός γραφιστικών: Φίλιππος Βασιλειάδης 

Χορηγός: Πολιτιστικές Υπηρεσίες ΥΠΠΑΝ Κύπρου 

 

Εισιτήρια: €15 /10  

19_6_Sakra_page-0001.jpg

22 Free At Last* Ι DANAE & DIONYSIOS 
τετ 20:30 (50') 

Εικόνες μυστικισμού, σκοτεινή ατμόσφαιρα, η ελληνική παράδοση αποδομείται και συνδέεται με το σήμερα. Ο θρύλος για τον χορό του Ζαλόγγου γίνεται το έναυσμα μιας πρωτότυπης χορογραφίας. H Δανάη και ο Διονύσιος από την Ελλάδα, μεταφέρουν στη σκηνή τη συγκινησιακή ένταση του τελευταίου χορού αποτυπώνοντας την κίνηση προς το χείλος του γκρεμού. Τα σώματα γίνονται χώμα και τρέφουν τη Γη που τα έτρεφε. Από το έδαφος στον ουρανό, από τις ρίζες στα λουλούδια που ανθίζουν. Από το τέλος στην αρχή, κι από την αρχή προς το τέλος, η κυκλικότητα της ζωής και του θανάτου είναι μια αέναη αναγέννηση. 

 

Χορογραφία : Δανάη & Διονύσιος 

Περφόρμερ: Ιουλία Ζαχαράκη, Ηρώ Δασκαλάκη, Εμμανουέλα Πεχυνάκη, Δανάη Δημητριάδη 

Πρωτότυπη Μουσική: Constantine Skourlis 

Σχεδιασμός φωτισμού: Jorg Schellekens 

Προσαρμογή φωτισμού:  Λάμπρος Παπούλιας, Βαγγέλης Μούντριχας  

Σχεδιασμός κοστουμιών: Δανάη Γκριμοπούλου 

Τσέλο: Κωνσταντίνος Χίνης 

Φωνητικά : Μάιρα  Μηλολιδάκη,  Λάμπρος Φιλίππου Υφάνσεις σε αργαλειό: Loomigans 

 

Το Free At Last είναι μία πρωτότυπη παραγωγή του 2019 από το Theater Rotterdam, το Stichting Droom en Daad, το RIDCC και το Big Story Productions. 

Αρχικό cast : Pauline de Laet, Livia Petillo, Ιουλία Ζαχαράκη, Δανάη Δημητριάδη 

 

Εισιτήρια: € 8  

22.6 Ton Von Til.jpg

24 Portraits in otherness*   

παρ 20:30 (55’) 

 

Το Portraits in Otherness είναι ένα πρότζεκτ που προωθεί καλλιτέχνες με ποικίλες ταυτότητες, το έργο των οποίων «χορεύει» ανάμεσα στα σύνορα των κόσμων που ήδη γνωρίζουμε κι εκείνων που φανταζόμαστε. Την ιδέα και την επιμέλεια του Portraits in Otherness (2017) υπογράφει ο διεθνώς αναγνωρισμένος χορογράφος και χορευτής Akram Khan, και ο δημιουργικός παραγωγός του έργου, Farooq Chaudhry. Το Portraits in Otherness μεταφέρει μία κληρονομιά κτισμένη στις αξίες της διεθνούς συνεργασίας, της δημιουργικής πολυμορφίας και του καλλιτεχνικού υβριδισμού σε μία νέα γενιά χορευτών-καλλιτεχνών. Το πρόγραμμα αποτελείται από δύο σόλο κομμάτια, τα οποία έχουν δημιουργήσει δύο ταλαντούχοι ανερχόμενοι καλλιτέχνες, οι Dickson Mbi και Joy Alpuerto Ritter.   

 

BABAE by JOY ALPUERTO RITTER  (30’) 

Ένα σόλο κομμάτι εμπνευσμένο από ένα «αριστούργημα παραδοξότητας», το Witch Dance της Mary Wigman. Το έργο της Joy Alpuerto Ritter εξερευνά το κληρονομημένο λεξιλόγιο, και αναδιαμορφώνει τις έννοιες της μυστικιστικής πρακτικής των γυναικών ως μαγισσών. Συνδυάζοντας λαϊκούς χορούς των Φιλιππίνων, κλασικό χορό, χιπ χοπ και voguing, το BABAE είναι μία παράσταση που αλληλεπιδρά ανάμεσα στις ζωικές και αισθαντικές ιδιότητες της τελετουργίας και της δύναμης. 

  

Χορογράφος, χορεύτρια: Joy Alpuerto Ritter, Συνθέτης: Vicenzo Lamagna, Σχεδιασμός φωτισμού: Arne Schmitt / Joy Alpuerto Ritter 

Κοστούμι: Lan Behrendt DYAO, Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Lukas Steltner 

 

DUENDE by DICKSON MBI (25’) 

Το Duende δημιουργήθηκε κατά την περίοδο ενός έτους και αποτελεί σημείο-σταθμός στην καλλιτεχνική πορεία του Dickson Mbi. Το σόλο διάρκειας 20 λεπτών με πρωτότυπη μουσική του Roger Goula συλλέγει ενστικτωδώς αναμνήσεις από την αφρικανική κληρονομιά των προγόνων του, στο οποίο ο χορογράφος ενσωματώνει τις γνώσεις και δεξιότητές του στο «popping» και την εκπαίδευσή του στον σύγχρονο χορό. Ένα ταξίδι, μία ανάμνηση, ένας στοχασμός, μία τελετουργία και μια προσωπική ιστορία, το Duende είναι η αποκάλυψη της ψυχής, μια αλλαγή συνήθειας - να μην κρύβουμε πια αυτό στο οποίο οφείλουμε την ύπαρξή μας, μια ευκαιρία να βρούμε την αυτοπεποίθηση να ανοίξουμε την ψυχή μας, να διηγηθούμε την ιστορία της, τα συναισθήματά μας. Ο Dickson Mbi δημιουργεί ένα εξωπραγματικό παραμύθι που ζωντανεύει συναισθήματα, τα οποία μπορούν να αποκαλυφθούν μόνο σε τέτοιες στιγμές φωτός. 

  

Χορογράφος, χορευτής: Dickson Mbi, Συνθέτης: Roger Goula 

Σχεδιασμός φωτισμού: Fabiana Piccioli 

 

Εισιτήρια: € 8 

24.6 0L7A6609©Julien Martinez Leclerc .jpg
24.6 0L7A3227 by Julien Martinez Leclerc.jpg

*Φεστιβάλ Σύγχρονου Χορού Κύπρου 2022  

Διοργάνωση: Πολιτιστικές Υπηρεσίες ΥΠΠΑΝ και Θέατρο Ριάλτο 

Εισιτηρία: € 8 (€ 30 για όλες οι παραστάσεις) 

Ελεύθερη είσοδος για μαθητές, φοιτητές, στρατιώτες, συνταξιούχους και επαγγελματίες χορού. 

 

Δωρέαν μεταφορά από Λευκωσία.